OSA M52 1964 reaktywacja!

Pochwalcie się Waszymi Osami

OSA M52 1964 reaktywacja!

Postprzez Oldtimer94 » niedziela, 20 września 2020, 16:40

Witam wszystkich, ponad rok temu pojawiłem się na forum ze zdjęciami OSY która miała trafić w moje ręce, od kolegi który otrzymał ją ze stodoły po nieżyjącym dziadku, ostatecznie Osa nie trafiła do mnie bo kolega stwierdził że sam ją odrodzi, poprosiłem Admina o usunięcie mojego wpisu. W dniu wczorajszym po ponad roku starań Osa trafiła w moje ręce. Cóż mogę powiedzieć, na swoim koncie mam jedynie odbudowę WSK B3 1985r. Osa nie jest w najlepszym stanie, a ja nie mam większego doświadczenia, będę potrzebował dużo porad itd. aby odbudować ją w należyty sposób. Poniżej zamieszczam zdjęcia, obserwacje, pytania do Was.
1. Na zdjęciach widać ze Osa była malowana, pojawia się oryginalny kolor wskazujący na jakąś miętę? Jaki to kolor RAL?
2. Na kokonie w jednym miejscu jest niewielka dziurka oraz uszczerbanie, kokon jest z tworzywa, w jaki sposób doprowadzaliście to do należytego wyglądu? Specjalna szpachla?
3. W jaki sposób oczyszczaliście kokon ze starej farby? Obawiam się że piaskowanie może go zniszczyć, podobie z innymi elementami jak osłony nóg(owiewki) są z cienkiej blachy, w kilku miejscach zagięte i skorodowane, może lepiej wytrawić to w odpowiednich środkach aniżeli piaskować i wtedy nałożyć powłoki malarskie.
4. Malujecie wszystko na mokro? Czy np rama itd. proszek?
5. Silnik się obraca, biegi wskakują, Osa jeśli zostanie doprowadzona do odpowiedniego stanu to i tak będzie odpalana raz na jakiś czas w niedzielę na przejazd po okolicy, aczkolwiek chcę aby silnik był doprowadzony do igły, żebym tydzień po remoncie nie obawiał się czy nie będę musiał jej pchać 2 km od domu, stąd pytanie o konkretnego zaufanego mechanika, któremu wyślę silnik bez obaw że nie wróci do mnie, bądź wróci napchany chińszczyzną.